مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / مقالات / ۶ نکته بسیار مهم در پیاده روی با سگ

۶ نکته بسیار مهم در پیاده روی با سگ

نکته بسیار مهم در پیاده روی با سگ

نژادهای مختلف سگ ها با یک هدف مشخص ذهنی رشد می کنند که شامل کار کردن، بازی و ورزش و تشکیل گله می شود.

چه سگتان اصیل باشد و چه چند نژادی، احتمالا خصیصه های ژنتیکی دارد که وادارش می کنند به دنبال فعالیت باشد. خیلی از سگ های امروزی فرصت این را پیدا نمی کنند که از غرایز نژادی شان پیروی کنند و یک پیاده روی با سگ میتونه حداقل چیزی باشه که براش فراهم می کنیم.

علاوه بر آن سگ های خیلی کمی هستند که از تنها بازی کردن لذت ببرند و حیاط خلوت تان احتمالا جای چندان مناسبی برای بیدار کردن محرک های حسی شان و بیرون آوردنشان از ملال نیست. سگها نیاز به پیاده روی و گردش دارند تا هم تمرین بدنی بکنند و هم ذهنشان تحریک شود. آنها عاشق محیط بیرون اند، می توانند بو بکشند و ورجه وورجه کنند و شاید با مردم و سگ های دیگر ارتباط برقرار کنند.

با یک گردش ساده خیلی از نیازهای سگتان برطرف می شود، اما همیشه برای خارج کردن حیوان از محیط خانه و پیاده روی با سگ بهتر است برخی نکات را رعایت کنیم.

چه چیزهایی همراه داشته باشید؟

اگر برای پیاده روی طولانی می روید، حتما برای سگتان آب بردارید؛ خصوصا وقتی که هوا گرم است. یادتان نرود اسباب بازی هایش را هم با خودتان ببرید. این طوری می توانید بازی های مختلف را با او تمرین کنید و بهش یاد بدهید که در فضای بیرونی هم از ش ما فرمان ببرد. این طوری هم به مهارتهایش اضافه می کنید و هم متقاعدش می کنید که پیاده روی ها خوش میگذرد.

قلاده کوتاه اجازه میدهد کنترل بیشتری روی حیوان داشته باشید و وصل کردن بند قلاده به بالای گردن کمک می کند راحت تر سگ را هدایت کنید و راه را نشانش دهید.

جلوتر از سگتان راه بروید!

اگر جلوتر از سگتان راه بروید، حیوان شما را به عنوان هدایت کننده می شناسد. برعکس اگر سگ جلوتر از شما حرکت کند، اوست که هدایت کننده خواهد بود. شما باید جلوتر از او خارج و قبل از او وارد خانه شوید و سعی کنید در طول پیاده روی سگ کنارتان یا کمی عقب تر راه برود.

اگر جلوتر از سگتان راه بروید، حیوان شما را به عنوان هدایت کننده میشناسد. برعکس اگر سگ جلوتر از شما حرکت کند، اوست که هدایت کننده خواهد بود.

از قلاده کوتاه استفاده کنید!

قلاده کوتاه اجازه می دهد کنترل بیشتری روی حیوان داشته باشید و وصل کردن بند قلاده به بالای گردن کمک می کند راحت تر سگ را هدایت کنید و راه را نشانش دهید.

به او یاد بدهید با بقیه چطور رفتار کند!

خیلی خوب است که سگ مهربانتان دوست دارد آدمها را ملاقات کند، اما چندان روی خوشی ندارد که هر کسی را که دید، بپرد رویش. بهش یاد بدهید جلوی آدمها بنشیند. این طوری آنها می توانند نوازش اش کنند و با او خوش و بش کنند. او یاد بدهید اگر ننشیند، خبری هم از خوش رفتاری نیست.

 

سگها هم مثل انسان ها اهل روز کاری اند، صبح ها بهترین وقت برای بیرون بردنشان است. بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت برای پیاده روی تان وقت بگذارید.

 

حتی بعد از پیاده روی با سگ هم نقش هدایت کننده را حفظ کنید!

وقتی به خانه رسیدید هم کاری کنید که همچنان از شما پیروی کند. کاری کنید صبورانه منتظر بایستد تا قلاده اش را باز کنید یا کفش هایتان را دربیاورید.

برای پیاده روی با سگ زمان کافی بگذارید!

سگها هم مثل انسانها اهل روز کاری اند، صبح ها بهترین وقت برای بیرون بردنشان است. بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت برای پیاده روی تان وقت بگذارید. البته این بسته به نیاز هر سگی متفاوت است. با مربی سگتان مشورت کنید و خوب به رفتارهای حیوان توجه کنید تا ببینید نیازهایش برآورده شده اند یا نه؟

بعد از پیاده روی با سگتان جایزه بدهید!

اگر بعد از پیاده روی به سگ غذا بدهید، مثل این می ماند که به او اجازه داده اید برای آب و خوراکش کاری کند. یادتان نرود همیشه الگوی خوبی برای بقیه باشید و پشت سر سگتان کثیف کاری هایش را تمیز کنید.

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

5/5

10 دیدگاه در “۶ نکته بسیار مهم در پیاده روی با سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید