مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

نژاد سگ آلاسکا کلی کای | Alaskan Klee Kai

نژاد آلاسکا کلی کای

درباره نژاد آلاسکا کلی کای

نژاد آلاسکا کلی کای سگ هوشیار، پرانرژی و کنجکاو است، اما در برابر افراد و موقعیت های غریبه محتاط است و به راحتی کنار نمیاد.

سگ آلاسکا کلی کای سگ کوچک جثه با راه رفتن صاف، چابک و متعادل است. سر گوه‌ای شکل، گوش‌های مثلثی شکل تیز، پوشش موی دولایه خزدار در سه رنگ متضاد و دمی که به طور آزاد حلقه شده است، میراثی از اجداد قطبی این سگ است.

 

تاریخچه نژاد آلاسکا کلی کای

نژاد Alaskan Klee Kai ریشه های باستانی از سگ های بومی متعددی دارد که هزاران سال در آلاسکا ساکن بوده اند. بسیاری از این سگ‌ها نه تنها به حیوانات خانگی دوست داشتنی تبدیل شدند، بلکه در محیط خشن آلاسکا برای بقای گروه‌های قبیله‌ای و مردم عشایر بسیار مهم بودند.

آنها در کشیدن سورتمه، پیاده روی، شکار، ردیابی و هشدارهای اولیه برای خطراتی مانند حیوانات وحشی یا نزدیک شدن دشمنان همیشه همراه انسان ها بودند.

نژاد آلاسکا کلی کای که ما امروزه می بینیم، در آلاسکا از سگ های هاسکی و توسط “لیندا اسپورلین” و خانواده اش در اوایل دهه 1970 تولید شد.

او با استفاده از یک برنامه پرورشی دقیق برای انتخاب سگ‌های کوچکتر با ظاهر مورد نظرش که استانداردهای بالای سلامت، ساختار و خلق و خوی او را نیز داشتند، با دقت نژادی در اندازه سگ خانگی از نژاد هاسکی با چهره ای بسیار متفاوت به وجود آورد.

 

سایز و طول عمر نژاد آلاسکا کلی کای

 

ارتفاع

قد این نژاد در نرها و ماده ها بین 30 تا 43 سانتی متر است.

وزن

وزن این نژاد در نرها و ماده ها حدود 3 تا 11 کیلوگرم است.

طول عمر

میانگین سن این نژاد 13 تا 16 سال است.

 

 

رنگ های نژاد آلاسکا کلی کای

این نژاد در رنگ های زیر وجود دارند و قابل قبول است.

  • سیاه سفید Black & White
  • خاکستری و سفید Gray & White
  • قرمز سفید Red & White

 

وضعیت سلامتی سگ آلاسکا کلی کای

آلاسکا کلی کای (AKK) مشکل سلامتی خاصی ندارد و سگ سالمی است. پرورش دهندگان حرفه ای شرایط سلامتی از جمله لوکساسیون کشکک، تیروئیدیت خودایمنی، سوفل قلبی، اختلالات چشمی و کمبود فاکتور VII را بررسی می کنند. کسانی که قصد خرید سگ آلاسکا کلی کای را دارند، بهتر است از پرورش دهندگان متخصص که این ارزیابی ها را انجام می دهند خرید کنند.

 

رسیدگی و بهداشت نژاد آلاسکا کلی کای

 آلاسکا کلی کای (AKK) سگی با موهای دولایه است که موهای لایه زیر کوتاه و متراکم است و پوشش بیرونی موها بلندتر است. پوشش بیرونی نه تنها به عایق شدن آنها در برابر سرما و گرما کمک می کند، بلکه به محافظت از پوست در برابر آفتاب نیز کمک می کند.

موهای لایه زیر دو بار در سال ریزش دارند، بعضی از صاحبان سگ شوخی می کنند که موهای کلی کای فقط شش ماه دوام دارد. برس زدن روزانه به حفظ سلامت مو و پوست کمک می کند و باعث کم شدن موهای سگ در اطراف خانه می شود.

نژاد آلاسکا کلی کای فقط چند بار حمام در طول سال نیاز دارد، زیرا پوشش آنها به طور طبیعی کثیفی را دفع می کند و بوی سگی که بسیاری از نژادها دارند را ندارند. استفاده از هر شانه و برسی با تیغه های تیز بهتره خودداری کنید. ناخن ها را باید مرتباً کوتاه کرد تا از هر گونه مشکل پا جلوگیری شود.

 

فعالیت بدنی نژاد آلاسکا کلی کای

آلاسکا کلی کای یک سگ فعال با سطح انرژی متوسط ​​به بالا است. ورزش منظم و انجام فعالیت های روزانه، چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی، رابطه بین سگ و صاحب سگ را تقویت می کند و به جلوگیری از رفتارهای مخرب سگ کمک می کند.

نژاد آلاسکا کلی کای از انجام ورزش های فیزیکی و بسیاری از فعالیت ها مانند کمپینگ، پیاده روی، کوهنوردی، شنا، قایق سواری، کایاک سواری و حتی روی تخته های پارویی لذت می برد!

کسانی که در محیط شهری زندگی می کنند، یا سبک زندگی آرام تری دارند، پیاده روی روزانه یا بازی کردن می تواند فعالیت بسیار خوبی برای این سگ باشد.

آلاسکا کلی کای سگی کنجکاو، باهوش و سریع است، پیشنهاد میشه همیشه زمان خروج از خانه سگ را با قلاده بیرون ببرید و فقط در یک منطقه محصور شده و کاملاً ایمن سگتان را آزاد بگذارید. این نژاد برای افرادی که نمی توانند با سگ خود وقت بگذرانند مناسب نیست.

 

آموزش سگ آلاسکا کلی کای

نژاد آلاسکا کلی کای یک سگ باهوش است که از چالش های جسمی و ذهنی لذت می برد. آنها عاشق یادگیری چیزهای جدید هستند و همچنین در کارهای درمانی، خدماتی، تشخیص دیابت و سگ های حمایتگر عاطفی استفاده می شوند.

اجتماعی شدن از سن تولگی و آموزش صحیح در طول زندگی کلی کای بسیار ضروری است و یک مربی سگ می تواند به راحتی به این نژاد آموزش های مقدماتی را بدهد.

 

قیمت توله سگ آلاسکا کلی کای

خرید سگ نژاد آلاسکا کلی کای در ایران کار راحتی نیست و شاید بهترین راه برای خرید این نژاد واردات سگ است. زیرا این نژاد در ایران به صورت حرفه ای پرورش داده نشده و مولدهای اصیل و باکیفیتی از این نژاد در ایران وجود ندارد و ممکنه این نژاد با نژاد هاسکی اشتباه گرفته شود یا میکس شده باشد.

 

مترجم: مهران کرمانی
منبع: AKC
Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید