مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

نژاد سگ آکیتا | Akita

نژاد آکیتا

درباره نژاد آکیتا

نژاد آکیتا سگی عضلانی با پوشش مو دولایه است که به دلیل وقار، شجاعت و وفاداری مشهور است. در سرزمین مادری خود، آکیتا ها به عنوان محافظان خانواده و نماد سلامتی، شادی و زندگی طولانی مورد احترام هستند.

آکیتاها سگ‌های تنومند با استخوان بندی سنگین و جمجمه درشت هستند و بزرگترین سگ خانواده اسپیتزها هستند. موهای متراکمی دارند که در چندین رنگ، از جمله سفید سیاه وجود دارند.

دم کلفتی دارند که روی کمرش خمیده می شود. گوش‌های برافراشته و چشم‌های تیره و درخشان به نشانه هوشیاری سگ، یکی از ویژگی‌های بارز این نژاد است. نژاد آکیتا سگ های ساکت و سخت کوشی هستند.

آکیتاها نسبت به غریبه ها محتاط هستند و اغلب حیوانات دیگر را به راحتی تحمل نمی کنند. این نژاد برای محافظت از کسانی که دوستشان دارند ساخته شده است و باید از همان تولگی با انسان ها و سگ های دیگر به خوبی معاشرت کنند و اجتماعی شوند.

 

تاریخچه نژاد آکیتا

آکیتا یک سگ ژاپنی و مربوط به گروه سگ‌های باستانی اسپیتز است که در سراسر جهان در عرض‌های جغرافیایی شمالی جهان پرورش یافته‌. در اوایل قرن هفدهم در استان آکیتا در شمال ژاپن پرورش داده شد.

گفته می شود که امپراطور یک نجیب زاده را به شمالی ترین استان جزیره هونشو تبعید کرد و به آن نجیب زاده دستور داده شد که باقی عمر خود را به عنوان یک حاکم استانی سپری کند. این اشراف زاده ی تبعیدی، مردم تحت سلطه خودش را تشویق می کرد تا برای پرورش سگ شکاری بزرگ و همه کاره رقابت کنند.

آنها نژاد آکیتا را تولید کردند. یک سگ شکارچی قدرتمند با اخلاق کاری قوی که به صورت دسته‌ای روی شکارهای بزرگی مانند گراز وحشی، آهو و خرس کار می‌کرد.

مالکیت نژاد آکیتا زمانی محدود به خانواده امپراتوری و درباریان بود و برای قرن ها موضوع اسطوره ها و افسانه ها بودند و جایگاه ویژه ای در فرهنگ ژاپنی داشتند. زمانی که کودکی متولد می شد، والدینش یک مجسمه آکیتا به او می دادند که نماد خوشبختی و زندگی طولانی بود.

معروف ترین سگ آکیتا، در دهه 1920 به نام هاچیکو، یکی از نمادهای ژاپن است که مجسمه این سگ هنوز در ژاپن طرفداران زیادی دارد.

در طول تاریخ، آکیتا بارها در آستانه انقراض قرار گرفت. برای اطمینان از بقای نژاد آکیتا، باشگاه نژاد ملی ژاپن در سال 1927 تاسیس شد.

هلن کلر با آوردن اولین آکیتا به ایالات متحده، که هدیه او زمان بازدیدش از ژاپن بود، به این نژاد اعتبار زیادی داد.

این نژاد در سال 1972 وارد کتاب AKC Stud Book شد.

 

سایز و طول عمر نژاد آکیتا

ارتفاع

قد این نژاد در نرها بین 66 تا 71 سانتی متر و در ماده ها بین 61 تا 66 سانتی متر است.

وزن

وزن این نژاد در نرها حدود 45 تا 59 کیلوگرم و در ماده ها حدود 32 تا 45 کیلوگرم است.

طول عمر

میانگین سن این نژاد 10 تا 14 سال است.

 

رنگ های نژاد آکیتا

این نژاد در رنگ های زیر وجود دارند و قابل قبول است.

  • مشکی Black
  • حنایی Fawn
  • قرمز Red
  • سفید White
  • بریندل قهوه ای Brown Brindle
  • قرمز، روکش مشکی Red, Black Overlay
  • نقره ای، روکش مشکی Silver, Black Overlay
  • قهوه ای، روکش مشکی Brown, Black Overlay
  • حنایی، روکش مشکی Fawn, Black Overlay

 

وضعیت سلامتی نژاد آکیتا

آکیتاها می توانند زیاد نفخ کنند، یک وضعیت ناگهانی و تهدید کننده که در آن معده می تواند بپیچد. نفخ یک وضعیت اورژانسی سگ است و صاحبان آکیتا باید یاد بگیرند که علائم آن را تشخیص دهند. خریداران نژاد آکیتا باید مطمئن باشند که با یک پرورش دهنده معتبر کار کنند و زمان خرید سگ، او را برای مشکلات سلامتی مانند اختلالات چشم و تیروئید و دیسپلازی هیپ، یک ناهنجاری مفاصل ران که می تواند باعث درد و آرتریت شود، آزمایش کنند.

 

رسیدگی و بهداشت نژاد آکیتا

آکیتاها تمیز هستند و بوی سگ کمی دارند. آنها نیاز به نظافت ویژه ای ندارند، اما موهای دولایه ضخیم و مجلل آنها باید حداقل هفته ای دو بار برس زده شود تا به بهترین شکل باشند.

ریزش مو سگ آکیتا زیاد نیست، ولی موهای متراکم لایه زیر، دو بار در سال ریزش دارند، تا جایی که به قدری میریزند که به صورت توده‌ای درخانه شما به چشم می خورند. در این مدت برس کشی بیشتر سگ کمک می کند تا از شر موهای مرده خلاص شوید.

ناخن ها نیز باید به طور منظم کوتاه شوند، زیرا ناخن های بیش از حد بلند می تواند باعث درد و مشکلاتی برای سگ شود. همچنین به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از سلامت دندان های سگ، دندان های سگ را مسواک بزنید.

 

فعالیت بدنی نژاد آکیتا

نژاد آکیتا به طور کلی یک سگ بسیار فعال نیست اما به ورزش متوسط ​​نیاز دارد. دویدن یا پیاده روی سریع، حداقل یک بار در روز می تواند نیازهای این نژاد را برآورده کند.

آکیتاها از بازی پرانرژی لذت می برند. اگرچه آنها سگ های بزرگی هستند، اما با ورزش روزانه کافی، آکیتاها می توانند در یک خانه نسبتا کوچک کنار شما زندگی کنند. آنها به عنوان سگ خانگی، سگ نگهبان و همچنین سگ شکارچی به خوبی با زندگی در خانه سازگار می شوند.

 

آموزش سگ نژاد آکیتا

آکیتاها بسیار باهوش و وفادار هستند اما طبیعتی مستقل و سرسخت دارند. به عنوان سگ های بزرگ و بسیار قدرتمند، بسیار مهم است که آنها به طور مداوم آموزش ببینند. آموزش سگ آکیتا باید از دوران تولگی شروع شود.

آنها نگهبانان غریزی هستند، بنابراین بسیار مهم است که آکیتاها در تولگی و جوانی به خوبی آموزش اجتماعی شدن را ببینند و همه را به عنوان یک تهدید تلقی نکنند. نژاد آکیتا تمایل دارد نسبت به سگ های دیگر، به ویژه همجنس، پرخاشگر باشد و در تعاملات سگ ها باید بسیار احتیاط کرد.

 

قیمت توله نژاد آکیتا

اول از همه پیشنهاد میکنم این نژاد را از تولگی خرید کنید تا بتوانید با شرایط زندگی خودتان آموزش بدهید.

قیمت توله سگ آکیتا به کیفیت و خط خونی آن بستگی دارد و نمیتوان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

به هر میزان که مولدهای نژاد آکیتا اصیل تر و زیبا تر باشند، قیمت توله های این سگ هم بیشتر می شود.

نکته ای که در زمان خرید توله سگ آکیتا باید دقت کنید، دیدن مولدهای آن است که تعیین می کند توله ای که میخرید در آینده به چه شکل خواهد بود.

 

ترجمه: مهران کرمانی
مرجع: AKC

 


مجموعه کرمان پِت در زمینه خرید سگ نژاد آکیتا، آماده فروش بهترین توله ها با کیفیت و اصالت بالا به شما همراهان عزیز است.

برای مشاوره رایگان، دریافت قیمت توله های نژاد آکیتا و خرید این سگ زیبا با ما تماس بگیرید.

 

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید