مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / مقالات / ‏شش بازی برای سگ های آپارتمان نشین

‏شش بازی برای سگ های آپارتمان نشین

بازی سگ ها

بازی سگ ها علاوه بر ضروری بودن برای تخلیه انرژی سگ، روش خوبی برای تخلیه انرژی فکری سگ هاست و بازی های فکری هم به اندازه بازی های فیزیکی مهم است.

مخصوصاً اگر شما هم سگتان را داخل منزل نگهداری میکنید و فضای باز و بزرگ برای بازی سگتون ندارید، بازی های این مقاله میتونه کمک بسیار زیادی بهتون بکنه.

 

اسم گذاری اسباب بازی‌ها

چند اسباب بازی از سبد حیوان خانگی خود بردارید که به طرز محسوسی از یکدیگر متفاوت باشند. برای مثال: یک توپ، یک عروسک و یک تکه طناب.

یکی از این اسباب بازی‌ها را جلوی صورت سگ خود بگیرید تا آن را بو بکشد و سپس این تکه خاص را پرتاب کنید و با صدای بلند اسم آن را بگویید: «توپ کجاست؟» یا «توپ را بیاور».

بار دیگر این کار را با اسباب بازی دیگری امتحان کنید و اسم آن را نیز برای سگ خود تکرار کنید تا زمانی که تفاوت آن‌ها را از هم تشخیص دهد.

 

نکته مهم این است که شما بعد از هر بار برگشتنش باید به سگ خود تشویقی و هدیه خوبی بدهید تا بازی شما را تکرار کند و اسامی را یاد بگیرد.

بعد از مدتی سگ شما به خوبی اسباب بازی‌های خود را می‌شناسد و شما می‌توانید به طور همزمان چند تکه را پرتاب کنید و با گفتن نام مشخصی، به یک اسباب بازی خاص اشاره کنید.

 

بازی فکری

سگ‌ها زمانی که از مغز خود کار می‌کشند، درست مانند زمانی که فعالیت فیزیکی دارند، انرژی مصرف می‌کنند.

برای این کار بهتر است ذهن آن‌ها را با بازی‌های فکری که در نهایت یک تشویقی خوشمزه برای او دارند، به چالش بکشید.

از اسباب بازی‌ها و پازل‌هایی که بعد از حل کردن به سگ شما اجازه دسترسی به یک تکه خوراکی خوشمزه را می‌دهند، استفاده کنید تا برای پیدا کردن مکانیزم کار آن‌ها، از ذهن خودشان کار بکشند.

 

بازی گل یا پوچ با سگ

با سه یا چهار عدد لیوان پلاستیکی یک بار مصرف بازی خود را شروع کنید و یک تکه تشویقی یا اسباب بازی مورد علاقه او را بردارید و به سگ خود بگویید که بشیند و تماشا کند.

گل مورد نظر خود را به او نشان دهید و سپس آن را زیر یکی از لیوان‌ها بگذارید و شروع به جابجا کردن‌شان کنید.

بعد از چند بار حرکت دادن لیوان‌ها، منتظر بنشینید و از او بپرسید:

«گل کدام است؟» یا «جایزه کجاست؟»

صبر کنید تا برای پیدا کردن لیوان درست تلاش کند و هر بار بعد از درست حدس زدن به او جایزه بدهید.

این کار را تکرار کرده و هر بار کمی بازی را سخت‌تر کنید. شما همچنین می‌توانید از لیوان‌های بیشتر، سرعت بالاتر یا اشیای متفاوت برای به چالش کشیدن سگ خود نیز استفاده کنید.

 

پیدا کردن وسایل مخفی

از اسباب بازی یا تکه‌های خوشمزه غذا استفاده کنید، ابتدا آن ها را طوری که سگتان ببیند در جایی بگذارید تا آن ها را به راحتی پیدا کن.

بعدا آن ها را در جایی ساده، مثلا پشت مبل پنهان کنید و رفته رفته محل پنهان کردن را تغییر بدهید و سخت تر کنید.

 

برو بگیر و بیار

توپ یا تکه‌ای طناب را پرتاب کنید و از سگتان بخواهید آن را بیاورد و به شما بدهد و با این کار از شما جایزه بگیرد.

دقت کنید جازه را زمانی به سگتان بدهید که اون اسباب بازی را به شما تحویل داد.

 

بازی طناب کشی با سگ

همیشه از طناب یا پارچه سفت استفاده کنید که مخصوص این بازیه، نه از جوراب، لباس ویا قلاده.

بازی را شما شروع کنید و آن را کنترل کنید چون سگ‌ها علاقه ذاتی به این بازی دارند و گاهی برای پیروز شدن در بازی به هر اقدامی (حتی خشونت) دست می‌زنند که باید شما پایان‌ دهنده بازی باشید و با این بازی رییس بودن را هم به سگتان آموزش خواهید داد.

 

بازی کردن به عنوان یکی از بهترین راه های تخلیه انرژی سگ و همچنین بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ، باید همیشه توی برنامه روزانه سگتون باشه.

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

5/5
سبد خرید