مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

نژاد سگ بیشون فریز | Bichon Frise

بیشون فریز

درباره نژاد بیشون فریز

نژاد بیشون فریز سگی کوچک اما مقاوم و انعطاف‌پذیراست که در میان سگ‌های با شخصیت بزرگ جهان ایستاده است.

از دوران باستان، این سگ های تزیینی با مشخصه­ی جذابیت، زیبایی و هوش بالا شناخته شده اند. شکوه این نژاد با یک پوشش موی سفید بدون حساسیت و مخملی کامل شده، بیشون فریز سر گرد، چشم های درشت و تیره و بینی و لب های سیاه دارد.

بیشون ها همراهان سازگاری هستند که با سگ ها و کودکان دیگر رابطه خیلی خوبی دارند.

نژاد بیشون فرایز هوشیار و کنجکاو است، آنها بیشتر عاشق هستند، نه جنگجو و با این فرض زندگی می کنند که غریبه ای وجود ندارد، فقط دوستانی هستند که هنوز آنها را ندیده اند.

اعتماد به نفس بالا و سایز ریز نژاد بیشون فریز آنها را به سگ­ آپارتمانی و خانگی ایده آل تبدیل می کند. Bichon Frise به خوبی آموزش ها را یاد میگیرد و از اجرای حرکات نمایشی برای خانواده خود لذت می برند.

این شخصیت جذاب بیشون ها باعث شده که هر کجا می روند همه لبخند بزنند و آنها را در آغوش بگیرند.

 

تاریخچه سگ بیچون فرایز

سگ زیبا و باشکوه امروزی، گذشته بسیار سخت و تلخی داشته که در ادامه برایتان توضیح خواهم داد.

این نژاد باستانی، زندگی خود را در جزایر قناری آغاز کرد. یکی از این سگ­‌ها به قدری در بین ملوانان جزیره محبوب شد که به Bichon Tenerife، جد اولیه Bichon Frise امروزی معروف شد.

نژاد بیشون فریز در قرن 13 مورد استقبال اشراف قرار گرفت و بعد از آن به کاخ های سلطنتی اسپانیا، ایتالیا و فرانسه رفت و در دوران رنسانس به اوج محبوبیت خود رسید.

با ظهور انقلاب فرانسه در سال 1789، دوران بیشون­ها به عنوان سگ جذاب و اشرافی به پایان رسید. صاحبان این نژاد­ها یکی یکی به زندان رفتند و برخی اعدام شدند، که در نتیجه بیشون فرایزها زندگی اشرافی خود را از دست دادند و بسیاری از آنها در خیابان­ها رها شدند.

دلقک­های خیابانی سگ‌های چابک و باهوش بیشون فریز را گرفتند و به آنها آموزش دادند تا با شیطنت آنها بتوانند از عابران پول بگیرند، که در نتیجه بیشون فریز به سرعت به عنوان سگ سیرک شناخته شد.

در قرن بیستم بیچون فرایزها، به دلیل کمبودهای ناشی از دو جنگ جهانی، دوباره با روزهای سختی مواجه شدند. و مجدداً بسیاری از بیشون­ ها در سرما آواره شدند.

به لطف عده‌ای از علاقه‌مندان حیوانات خانگی، سگ­های نژاد بیشون فریز از خیابان‌های فرانسه و بلژیک جمع‌آوری شدند و این نژاد زنده ماند و در فرانسه تحت نظارت Centrale Canine در سال 1933 به عنوان Bichon à poil frisé شناخته شد.

Bichon Frize Club of America در سال 1964 در سن دیگو تأسیس شد و امریکن کنل کلاب (AKC) در سال 1971 نژاد بیشون فرایز را در کلاس جداگانه ای پذیرفت که دو سال بعد یعنی در سال 1973 این نژاد به رسمیت شناخته شد و در گروه سگهای غیر ورزشی به ثبت رسید.

 

سایز و طول عمر نژاد بیشون فریز

ارتفاع

قد استاندارد بیشون فریز حدود 24 تا 29 سانتیمتر است.

وزن

وزن استاندارد بیشون فرایز از 5.5 تا 8 کیلوگرم است.

طول عمر

میانگین سن این نژاد 14 تا 15 سال است.

 

 

رنگ های سگ بیشون فرایز

همه رنگ­های زیر در استاندارد رنگ بیشون فرایز وجود دارد که محبوب ترین رنگ سفید خالص است.

تمام سفید White

سفید & زردآلویی White & Apricot

ترکیب سفید & زرد شتری White & Buff

کرم رنگ & سفید White & Cream

 

وضعیت سلامتی نژاد بیشون فریز

بیشون فرایزها عموماً سگ­های سالمی هستند. زمان خرید سگ از یک پرورش دهنده حرفه ای باید توله ­ها را از نظر شرایط سلامتی مانند آلرژی­، عفونت های مثانه، کشکک زانو، آب مروارید و سایر بیماری­های چشمی بررسی کنید.

در صورتی که مراقبت از دندان و مسواک زدن منظم در اولویت زندگی آنها نباشد، احتمال پوسیدگی دندان یا عوارض ناشی از عفونت لثه در سن جوانی سگ بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از عفونت گوش، تمیز کردن منظم گوش توصیه می شود.

 

رسیدگی و بهداشت بیچون فریز

سگ بیشون فرایز نژاد بدون آلرژی است، زیرا این نژاد ریزش مو بسیار کمی دارد. موهای جدا شده بین موهای زیرین گیر کرده و با برس کشی روزانه به صورت کامل جمع خواهد شد.

برای جلوگیری از گره خوردن و نمدی شدن موهای سگ، انجام برس کشی روزانه توصیه شده که باید در برنامه روزانه صاحبان این سگ­های عروسکی قرار بگیرد.

نژاد بیشون فریز حداقل یک بار در ماه به حمام و قیچی زدن موها نیاز دارند. بهتر است برای این کار از آرایشگر تخصصی حیوانات خانگی کمک بگیرید.

حداقل دو یا سه بار در هفته دندان‌های سگ­‌های بیشون فرایز را مسواک بزنید. ولی مسواک زدن روزانه بهترین راه جلوگیری از پوسیدگی دندان آنها است.

مانند تمام نژادها، ناخن های بیچون فرایز نیز باید به طور منظم کوتاه شوند.

 

فعالیت بدنی بیشون فریز

نژاد بیشون فریز سگ پرانرژی و فعالی است که ورزش و بازی روزانه برای آنها ضروری است. همچنین آنها به پیاده روی علاقه دارند و این پیاده روزی روزانه میتواند نیاز جسمی آنها را تامین کند.

اگر بیشون فریزها فرار کنند گرفتن آنها دشوار خواهد بود، چون به طرز شگفت انگیزی سریع هستند. به همین دلیل بسیاری از Bichon ها در مسابقات چابکی و سرعت شرکت دارند.

 

آموزش سگ بیشون فریز

از زمان خرید سگ، روند اجتماعی شدن و آموزش توله سگ­ های نژاد بیشون فرایز باید شروع شود. آموزش آنها بسیار آسان است، این نژاد عاشق انجام دستورات و یادگیری سریع حرکات جدید هستند.

در تربیت سگ بیشون فرایز، به جای روش‌های خشن یا منفی، از آموزش بر اساس پاداش‌های مثبت استفاده کنید.

این نژاد باید همیشه در کنار خانواده باشد و اگر برای مدت طولانی تنها بماند، احتمالاً رفتارهای نامطلوبی خواهد داشت.

 

تغذیه سگ نژاد بیشون فریز

غذا خشک مخصوص این نژاد از برند رویال کنین وجود دارد که میتواند نیاز های بدن سگ بیشون فرایز را تامین کند.

سایر غذاهای تجاری با کیفیت نیز برای نژاد بیشون فریز مفید هستند، ولی سعی کنید برنامه غذایی کامل و منظمی داشته باشند.

اگر از تغذیه خانگی برای سگتان استفاده می­کنید، غذاهای خیلی سفت و استخوانی به سگ ندهید که دچار مشکلات دندان نشوند.

Bichon Frize مستعد اضافه وزن هستند، بنابراین مراقب مصرف کالری و سطح وزن سگ خود باشید.

آب تمیز و تازه باید همیشه در دسترس سگ باشد.

 

ترجمه: مهران کرمانی
مرجع: AKC

 


مجموعه کرمان پِت در زمینه خرید سگ نژاد بیشون فریز، آماده فروش بهترین توله ها با کیفیت و اصالت بالا به شما همراهان عزیز است.

برای مشاوره رایگان، دریافت قیمت توله های نژاد بیشون فریز و خرید این سگ زیبا با ما تماس بگیرید.

 

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید