مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

نژاد سگ ایردل تریر | Airedale Terrier

نژاد ایردل تریر

درباره نژاد ایردل تریر

اندازه، قدرت و روحیه بی‌پرده نژاد ایردل تریر باعث شده تا لقب «پادشاه تریرها» را به خود اختصاص دهد. Airedale Terrier در میان همه کاره ترین نژادهای سگ جهان قرار دارد و خود را به عنوان شکارچی، ورزشکار و همراه متمایز کرده است.

سگ ایردل تریر بزرگترین نژاد در بین تمام تریرهاست. موها متراکم و سیمی، خرمایی رنگ با خطوط سیاه است.

پاهای بلند و عضلانی ایردل تریر به او حالتی سلطنتی می بخشد و سر بلند با ریش و سبیل اسپرت، چشمان تیره و گوش های مرتب تا شده هوش بالایی را القا می کند. همان تصویر یک تریر هوشیار و مشتاق است که فقط بزرگتر است و مانند پسرعموهای کوچکترش در خانواده تریرها، می تواند جسور، مصمم و سرسخت باشد.

ایردل تریرها با بچه ها مطیع و صبور هستند اما هنگام محافظت کوتاه نمی آیند. Airedale در انواع ورزش ها و فعالیت های روزمره برتری زیادی نسبت به سایر نژاد ها دارد.

 

تاریخچه نژاد ایردل تریر

یکی از مراکز تولید مهم نژاد ایردل تریر بریتانیا قبل از شروع قرن بیستم، “دره ایر” در شمال انگلستان، کمتر از صد مایلی از مرز اسکاتلند بود.

در اواسط دهه 1800، در اوج انقلاب صنعتی، کارگران کارخانه‌ها برای اولین بار Airedale Terrier های سرسخت و شیطونی را پرورش دادند.

(این یک کنایه ساده است که پادشاه تریرها توسط افراد سلطنتی به وجود نیامده، بلکه به دست کارگران کارخانه ها ساخته شده است).

نژاد ایردل تریر برای شکارچیان بزرگ و بی باک اردک ها و موش ها ساخته شده که شکار غیرقانونی را انجام می دادند.

این نژاد از ترکیب نژادهایی شامل Otterhound و نژادهای منقرض شده مانند English Black و Tan Terrier به وجود آمدند. همچنین آثاری از ایرلندی تریر و بدلینگتون تریر در ایردل تریر دیده می شود. حتی ممکن است که ستترها، رتریورها و سگ های گله نیز در توسعه این نژاد نقش داشته باشند.

نژاد ایردل تریر در طول جنگ جهانی اول به عنوان پیام رسان و سگ نگهبان در نیروهای مسلح بریتانیا خدمت کرد. در آمریکای شمالی، این نژاد به عنوان سگ شکاری پرندگان، آبزیان و شکارچیان کوهستانی بودند.

نقش سگ گله، سگ نگهبان، سگ جنگی، سگ نمایشی، سگ ورزشکار، سگ پلیس K-9 و سگ پرستار بچه، همگی مشاغلی هستند که در زمان های مختلف توسط پادشاه توانای تریرها انجام شده است.

 

سایز و طول عمر نژاد ایردل تریر

 

ارتفاع

قد این نژاد 58.5 سانتی متر است

 

وزن

وزن این نژاد 22 تا 32 کیلوگرم است

 

طول عمر

میانگین سن این نژاد 11 تا 14 سال است.

 

رنگ نژاد ایردل تریر

مشکی و برنزهBlack & Tan

 

 

وضعیت سلامتی نژاد ایردل تریر

Airedale Terrier به طور کلی سگ های سالمی هستند و پرورش دهندگان مسئول، سلامتی دیسپلازی هیپ، ناهنجاری مفصل ران را آزمایش می کنند. گوش های ایردل باید به طور منظم برای جلوگیری از تجمع چربی بررسی شود.

 

رسیدگی و بهداشت نژاد ایردل تریر

سگ ایردل تریر دارای مو کوتاه و سیمی است که به نگهداری نسبتا کمی نیاز دارد. برس کشی روزانه علاوه بر زیبایی سگ، کمک میکند تا موهای مرده‌ جمع شود و در خانه پخش نشود.

حمام کردن سگ ایردل تریر باید سه یا چهار بار در سال، توسط صاحب سگ یا یک آرایشگر حرفه‌ای سگ انجام شود.

 

ورزش سگ ایردل تریر

تریرها خاطر سطح انرژی بالایشان شناخته می شوند. با توجه به اینکه Airedale بزرگترین سگ تریر است، این انرژی باید به حالت امن و کامل خارج شود.

خوشبختانه، سگ ایردل عاشق بازی با سایر اعضای خانواده است. بازی و پیاده روی روزانه سگ، برای برطرف کردن نیازهای ورزشی سگ Airedale Terrier کافی است. نژاد ایردل تریر ها ارتباط خوبی با کودکان دارند، اما تنومند و قوی هستند. این قدرت، همراه با شخصیت هیجانی، می تواند منجر به حوادث ناگوار شود.

 

آموزش سگ نژاد ایردل تریر

به دلیل سایز ایردل تریر (ایردل یک سگ با جثه متوسط ​​است، اما بزرگترین سگ تریر است)، قدرت و پرخاشگری های اخلاقی که دارد، آموزش سگ به شدت توصیه می شود.

یک ایردل تریر باید دستورات اولیه مانند بیا، بنشین و ماندن را آموزش ببیند. هوش این نژاد و این واقعیت که آنها با اعضای خانواده ارتباط خوبی دارند، باعث می شود که آموزش سگ را آسان کند.

صاحبان و مربیان باید در نظر داشته باشند که یک سگ باهوش سگی است که به راحتی خسته می شود، بنابراین جلسات آموزشی متنوع تر از جلسات تکراری موفق خواهد بود.

سگی که به راحتی خسته می شود اگر برای مدت طولانی تنها بماند، تمایل به بروز رفتارهای نامطلوب دارد. اسباب‌بازی‌های چالش برانگیز به سگ کمک می‌کند تا سگ را مشغول نگه دارد.

 

ترجمه: مهران کرمانی
مرجع: AKC
Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید