مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

نژاد سگ افن پینشر | Affenpinscher

نژاد آفن پینشر

درباره نژاد آفن پینشر

این سگ عروسکی نژادی وفادار، کنجکاو و سرگرم کننده است، این سگ عروسکی نژادی شجاع است و نسبت به اندازه خود بی باک است. مانند تمام کمدین‌های بزرگ، جدیت ظاهری نژاد آفن پینشر است که باعث می‌شود شیطنت‌های او بیش از پیش سرگرم‌کننده باشد.

آفن پینشر را “سگ میمون” و “میمون تریر” نامیده اند. فرانسوی‌ها می‌گویند “شیطان کوچک سبیل‌دار” و طرفداران جنگ ستارگان بحث می‌کنند که آیا بیشتر شبیه ووکی‌ها هستند یا اووک‌ها. این سگ‌های تریر مانند با قد کمتر از یک پا، اعتماد به نفس زیادی دارند.

یک پرورش دهنده حرفه ای می گوید: «این نژادی نیست که شما تربیت کنید، او مانند یک انسان است. شما با او دوست می شوید. موهای متراکم و خشن به عنوان “شسته و رفته اما پشمالو” توصیف می شود و در چندین رنگ وجود دارد.

راه رفتن سبک و مطمئنی دارد. آنها می توانند سلطه جو باشند، اما بیشتر افن ها وفادار، مهربان و همیشه سرگرم کننده هستند.

 

تاریخچه نژاد آفن پینشر

نژاد آفن پینشر به عنوان یک تریر طبقه بندی نمی شود، Affenpinscher در اصل به گونه ای پرورش داده شده بود که مانند آن کار کند. کار او از بین بردن موش ها و سایر آفات در اصطبل های آلمانی دهه 1600 بود. در نهایت، Affen ها را به داخل خانه آوردند تا آشپزخانه را از شر موش ها خلاص کنند.

دزموند موریس، نویسنده، گزارش می دهد که در سفر به آلاسکا شاهد تعقیب یک خرس گریزلی توسط افن پینشر کوچک اما نترس بوده است!

با گذشت زمان، آنها به سگ های دو منظوره تبدیل شدند، روزها سگ شکارچی و شب ها همراهان گرم کننده تخت برای خانم خانه بودند. تصور می شود که آفن تأثیری بر توسعه نژادهای اروپایی بعدی مانند گریفون بروکسل و اشناوزر مینیاتوری داشته است.

در اواخر دهه 1800، باشگاه‌های تخصصی پرورش سگ این نژاد در سراسر فرانسه و آلمان به وجود آمدند، و در سال 1936، باشگاه کنل کلاب آمریکا (AKC) نژاد آفن پینشر را به رسمیت شناخت و ثبت کرد.

جذابیت بی‌نظیری که آن‌ها را از اصطبل به آشپزخانه رساند، نژاد آفن پینشر را به سگی جذابی در رینگ نمایش مسابقات داگ شو تبدیل کرده است. در سال 2013، یک آفن به نام بانا جو با برنده شدن بهترین نمایش در وست مینستر، طرفداران این نژاد را خوشحال کرد.

 

سایز و طول عمر نژاد آفن پینشر

ارتفاع

قد این نژاد بین 22 تا 29 سانتی متر است

وزن

وزن این نژاد 3 تا 4.5 کیلوگرم است

طول عمر

میانگین سن این نژاد 12 تا 15 سال است.

 

 

رنگ های نژاد آفن پینشر

این نژاد در رنگ های زیر وجود دارند و قابل قبول است

مشکی Black

سیاه و برنزه Black & Tan

مشکی و نقره ای Black & Silver

قرمز Red

بژ Beige

 

وضعیت سلامتی نژاد آفن پینشر

آفن پینشرها عموماً سگ های سالمی هستند و پرورش دهندگان حرفه ای از نظر وضعیت سلامتی مثل کشکک زانو، مشکلات قلبی، مشکلات بینایی و هیپ دیسپلازی، سگ خود را بررسی می کنند.

مانند سایر نژادهای پوزه کوتاه، آفن ها هم در هوای گرم دچار مشکلات تنفسی می شوند، اگر بیش از حد گرم شوند برای کاهش دمای بدن خود نفس نفس می زنند، چون سگ ها برای خنک شدن بدنشان عرق نمی کنند و از طریق زبانشان خنک می شوند.

 

رسیدگی و بهداشت نژاد آفن پینشر

موهای سیمی و قد متوسط ​​Affenpinscher را باید دو بار در هفته، ابتدا با برس و سپس با یک شانه فلزی مرتب کرد. موهای سر معمولاً به جلو بر روی صورت برس می زنند و سپس یک V شکل معکوس برای نمایان شدن چشم های سگ بریده می شود. به همین ترتیب، موهای روی پل بینی به شکل بادبزنی کوتاه می شوند تا چشم ها شفاف باشند.

موهای نژاد آفن پینشر به سرعت رشد نمی کند، بنابراین اصلاح کردن این حیوان خانگی هر چند ماه یکبار کافی است. همچنین باید ناخن های آفن ها را کوتاه کرد و دندان هایش را به طور مرتب مسواک بزنند.

 

فعالیت بدنی نژاد آفن پینشر

یکی از جذابیت های نژادهای عروسکی این است که جثه کوچک، آنها را به سگ های آپارتمانی ایده آل تبدیل می کند. در حالی که آفن پینشرها می توانند از زندگی در آپارتمان کاملاً خوشحال باشند، این نژاد به عنوان “فعالیت متوسط” نیاز دارد و به همین دلیل، آنها به ورزش نیاز دارند.

بازی در داخل خانه، هم با صاحبش و هم فقط بین او و یک اسباب بازی، می تواند برای تشکیل بخش بزرگی از رژیم ورزشی آفن کافی باشد. با این حال پیاده روی روزانه برای این نژاد لازم است. این پیاده روی ها علاوه بر ورزش، به سگ آفن فرصتی می دهد که هم با مردم و هم با سگ های دیگر معاشرت کند.

 

آموزش سگ نژاد آفن پینشر

Affenpinschers شجاع و اغلب جسور هستند. آموزش مقدماتی برای این نژاد توصیه می شود. به دلیل اینکه آفن پینشر ذهن مستقلی دارد و می تواند سرسخت باشد، شهرت خوبی در آموزش پذیری ندارد. نکته کلیدی این است که آنها بسیار سگ باهوشی هستند و به طور کلی مشتاق خوشحال کردن انسان هایی هستند که با آنها زندگی می کنند.

به خاطر داشته باشید که نژاد آفن پینشر به راحتی خسته می شود و علاقه ای به جلسات تمرینی طولانی ندارند. جلسات آموزشی کوتاه با مربی سگ حرفه ای که تجربه کار با نژادهای عروسکی را دارد معمولاً جواب خوبی می دهد.

 

ترجمه: مهران کرمانی
مرجع: AKC
Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید