مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / مقالات / ۵ بازی هیجان انگیز برای سگ ها

۵ بازی هیجان انگیز برای سگ ها

بازی هیجان انگیز برای سگ ها

بازی کردن با سگ، بهترین روش تخلیه انرژی سگ هاست

آیا شما هم دوست دارید با سگتان وقت بگذرانید و بازی کنید؟ ما هم همین طور!

بازی کردن با سگها علاوه بر اینکه باعث تقویت رابطه دوستانه بین شما خواهد شد، به کاهش اضطراب کمک می کند و باعث می شود سگ علاوه بر سرگرم و خوشحال بودن، اطاعت بیشتری از شما داشته باشد. بازی با سگ باعث می شود خودتان هم تحرک داشته باشید و کمی ورزش کنید.

فقط باید به یاد داشته باشید اگر در روزهای گرم می خواهید با سگتان بازی کنید، سعی کنید وقتی آفتاب رفته، این کار را انجام دهید یا اگر زیر نور آفتاب بازی می کنید، آب کافی در اختیار دوست کوچک خود قرار دهید. این ۵ بازی بامزه را امتحان کنید. از آنها خوشتان خواهد آمد.

 

بازی با سگ باعث می شود خودتان هم تحرک داشته باشید و کمی ورزش کنید

فوتبال بازی با سگ

برای این کار به یک توپ فوتبال نیاز خواهید داشت. اول از همه بگذارید سگ تا جایی که می خواهد توپ را بو کند و حسابی با آن آشنا شود. سپس آن را شوت کنید و دنبالش بدوید. کم کم سگ یاد می گیرد مثل شما توپ را دنبال کند.

حالا می توانید حسابی با هم فوتبال بازی کنید. شما توپ را شوت کنید و بگذارید سگ دنبالش کند. حالا یک بار دیگر توپ را شوت کنید!

 

آب بازی با سگ

با سگتان آب بازی کنید

یک روز آفتابی را برای این کار انتخابا کنید و از آب باغ برای این بازی استفاده کنید تا آب تصفیه شده را هدر ندهید. با یک شلنگ نازک آب را به سمت سگ خود پرتاب کنید و ببینید چطور دنبال این فواره های کوچک می دود و برای آنها دم تکان می دهد. می توانید این کار را حین آب دادن به باغ انجام دهید.

این بازی یک پاداش جالب هم دارد. حین آن می توانید سگ را حسابی بشویید و تمیز کنید.

 

با سگ خود بسکتبال بازی کنید

نترسید! یادگیری و راه اندازی این بازی بسیار ساده است. برای این کار به یک سبد رخت چرک یا هر سبد گرد دیگری نیاز دارید. حالا می توانید شروع کنید.

سبد را روی زمین بخوابانید، توپ را داخل سبد قل بدهید و هر بار که این کار را انجام میدهید، فرمان «بنداز» را تکرار کنید.  مطمئن شوید که سگ به شما توجه دارد.

حالا می توانید دستور را بدهید و اجازه دهید سگ خودش توپ را داخل سبد ببرد. احتمالا لازم است این کار را چند بار تکرار کنید تا سگ بتواند توپ را داخل سبد بیندازد.

 

قایم باشک بازی

قواعد این بازی بسیار ساده است. قایم می شوید و سگتان شما را پیدا می کند. فقط باید توجه کنید اگر در منطقه ای که دور آن حصار ندارد بازی می کنید، باید مطمئن شوید سگ شما کلا به آن شناخت دارد و گم نمی شود؛ وگرنه برای این بازی از باغ خارج نشوید.

از سگ بخواهید بنشیند. (باید نشستن را قبلا به او آموزش داده باشید.) حالا همین طور که به او دستور میدهید بنشیند بروید جایی که شما را نمی بیند قایم شوید و بعد صدایش کنید. این بازی علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده است، به شما کمک می کند با دستوراتی مثل بنشین»، «بمان»، «بیا» و اسمش را به او بیاموزید.

هولاهوپ بازی با سگ

باهاش هولاهوپ (پریدن از حلقه)  بازی کنید

حتما برایتان جالب خواهد بود که سگ تان بتواند از داخل حلقه هولاهوپ بپرد.

برای این کار اول لازم است حلقه را عمودی روی زمین بگذارید و با یک کلک سگ را تشویق کنید از درون آن رد شود. کم کم باید حلقه را بالاتر ببرید و سگ را به پریدن تشویق کنید. بعد از مدتی بازی کردن می بینید سگ تان چقدر خوب از حلقه می پرد و شما هر دو با هم چقدر سرگرم خواهید شد.

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

5/5
سبد خرید