مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / مقالات / ‏چهار اقدام اورژانسی برای سگها

‏چهار اقدام اورژانسی برای سگها

اورژانس سگ

زمانی که با سگتون مشغول پیاده روی، تمرین یا بازی هستید، همیشه سگ شما در معرض یکسری خطر هاست، پس بهتره اقدامات اورژانسی سگ ها را یاد بگیرید

 

توی این مقاله چهار اقدام اورژانسی سگ ها رو بررسی کردیم و براتون راه کارهای عملی و مفید ارایه کردیم، پس با دقت مطالعه کنید

 

سگتان را وادار به استفراغ نکنید!

شما هرگز نباید سگ را وادار به استفراغ کنید، مگر در مواردی که به طور خاص دامپزشک این کار را انجام می دهد، چون برخی از مواد سمی به ویژه در زمان بازگشت از مسیر گوارشی می توانند آسیب جدی تری به او وارد کنند.

 

زمانی که مار یا دیگر حیوانات سمی سگتان را گزید

اگر فکر می کنید سگ شما به وسیله مار یا هر حیوان دیگری نیش زده شده، حرکات سگ را تا جایی که می توانید محدود کنید تا گسترش سم در بدن را آهسته کرده و هر چه سریعتر او را به دامپزشک برسانید.

اگر براتون مقدوره مار یا عقربی که نیشش زده رو هم بگیرید و ببرید، ولی زمان خودتون رو صرف گرفتن اون نکنید و سریعتر به داد سگتون برسید.

 

وقتی سگ خونریزی دارد شریان بند استفاده کنیم؟

شریان بند، اقدام اورژانسی خیلی حساس و خطرناکی هست چون با این کار جریان خون به یک اندام را آهسته یا قطع می کند، همین می تواند باعث از بین رفتن بافت آن اندام شود.

دم یا پای سگ ممکن است نیاز به خون داشته باشد. بنابراین تنها در صورتی از شریان بند استفاده کنید که سگ در شرایط نزدیک به مرگ باشد.

در عوض زخم سگ را تمیز کنید با یک باند یا پارچه استریل و فشار ثابت پانسمان کنید و حتما او را پیش  دامپزشک ببرید.

 

خفگی در اثر بلعیدن شی خارجی

اقدام اورژانسی مهم بعدی زمانی هست که سگ شما در حال خفه شدن با یک جسم خارجی است و شما قادر به پاک کردن آن با دست خود نیستید، با دادن پنج ضربه محکم به تیغه های شانه به سگ خود شروع کنید. این ممکن است برای پاکسازی جسم خارجی کافی باشد.

 

در صورت باز نشدن راه هوایی از روش زیر استفاده کنید، به این روش مانور هایملیخ گفته میشه که برای انسان هم کاربرد داره

اقدامات اورژانسی سگ ها

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

5/5
سبد خرید