مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / نژادهای گربه / بنگال | Bengal

نژاد گربه بنگال | Bengal

نژاد بنگال

درباره نژاد بنگال

گربه بنگال مشخصات ظاهری دارند که آنها را شبیه به گربه های وحشی میکند. خال‌های بزرگ، عظله های پشت بازو و رانها، ظاهر کلی بدن این نژاد را یادآور گربه پلنگی آسیایی می کند. بدن نژاد بنگال ساختار عضلانی قوی و استخوان‌ بندی محکمی دارد، پنجه‌ها بزرگ و گرد و پاهای عقب که از پاهای جلو بلندتر است.

گربه‌های بنگال ساختار بدنی گربه های وحشی را با خلق و خوی یک گربه خانگی دارند.

اسم بنگال برای این نژاد از اسم علمی گربه پلنگی آسیایی که یک گربه سان وحشی بومی شرق آسیا است به نام (Prionailurus bengalensis) گرفته شده.

 

تاریخچه نژاد بنگال

گربه‌های نژاد بنگال از ترکیب گربه پلنگی آسیایی و یک گربه موکوتاه خانگی ایجاد شده‌ است.

ژان میل” در کالیفرنیا، اولین شخصی بود که این ترکیب را انجام داد، اما نه به این دلیل که می‌خواست یک نژاد جدید تولید کند، بلکه قصد داشت یک همبازی برای گربه نژاد تام سیاه که در خانه داشت، درست کند، با این تصور که این دو نژاد با هم جفتگیری نمی‌کنند. اما آنها جفتگیری کردند و تعدادی بچه گربه بدنیا آوردند. ژان میل از میان آنها، یک ‌گربه‌ ماده خالدار را برای خود نگه داشت.

این بچه گربه خالدار ماده، بعدها با پدرش جفتگیری کرد و توله‌هایی به دنیا آورد که خال‌های بیشتر و پررنگ تری داشتند.

انجمن بین المللی گربه در سال 1983، برای اولین بار نشان “وضعیت در حال بررسی یا نژاد آزمایشی” را به نژاد بنگال داد و در سال 1991 به رسمیت شناخت. همچنین گربه بنگال توسط انجمن آمریکایی دوستداران گربه، انجمن کانادایی گربه و اتحادیه گربه سانان (UFO) نیز به رسمیت شناخته شده اند.

گربه‌های بنگال بسیار مورد توجه قرار گرفتند تا آنجا که در سال 1990، یک خانم بریتانیایی بیشتر از 50.000 دلار برای خرید گربه بنگال خود پرداخت کرد.

 

سایز و طول عمر گربه نژاد بنگال

طول

طول این نژاد در نر ها و ماده ها حدود 43 تا 56 سانتی متر است.

 

وزن

وزن این نژاد در نرها و ماده ها حدود 4 تا 8 کیلوگرم می رسد.

 

طول عمر

با توجه به سلامت کلی نژاد بنگال، میانگین امید به زندگی این نژاد حدود 10 تا 16 سال است که البته شرایط بهداشتی و تغذیه و سلامتی حیوان در میزان طول عمر تاثیر مستقیم دارد.

 

مشکلات سلامتی نژاد بنگال

گربه‌های بنگال به طور کلی گربه‌های سالمی هستند، اما بیماری هایی در این نژاد دیده شده که باید از این نظر این بیماری ها مورد معاینه و رسیدگی قرار گیرند.

دیسپلازی لگن (Hip dysplasia) که در موارد شدید می‌تواند باعث اختلال در راه رفتن شود.

نوروپاتی حرکتی دیستال (Distal neuropathy)، یک اختلال سیستم عصبی که سلول‌های عصبی نخاع را درگیر می‌کند. این بیماری ممکن است در گربه بنگال، در سن یک سالگی رخ دهد. خوشبختانه، بسیاری از گربه‌ها خود به خود بهبود می‌یابند، اما این احتمال وجود دارد که در تعداد کمی از گربه ها، بیماری مجدد عود کند.

آتروفی پیشرونده شبکیه چشم (Progressive retinal atrophy)

سندرم بچه گربه سینه تخت (Flat-chested kitten syndrome)، تغییر شکلی در بدن گربه است که می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. بچه گربه هایی با این مشکل، معمولاً بعد از رسیدن به سن بلوغ، هیچ نشانه ای از این بیماری، بروز نمی‌دهند.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (Hypertrophic cardiomyopathy)، نوعی بیماری قلبی است که در بعضی نژادها به صورت ارثی وجود دارد.

مشکلات کشکک زانو (Patellar luxation)، دررفتگی ارثی کاسه زانو که می‌تواند از خفیف تا شدید باشد. موارد حاد را باید با جراحی درمان کرد.

 

خلق و خوی نژاد بنگال

گربه بنگال، نژاد بسیار فعالی است که علاقه زیادی به بالا رفتن از درخت و در و دیوار دارد و باعث می‌شود زندگی با او سرگرم‌کننده باشد.

گربه ای با اعتماد به نفس است که رفتار دوستانه ای دارد و هیچ چیز از چشم او دور نمی‌ماند. دوست داره همیشه بازی کنه، بازی‌هایی مثل اینکه اسباب بازی برایش پرتاب کنید و اون دنبالش بدوه تا بدستش بیاره. نژاد بنگال، در یادگیری ترفندهای جدید مهارت زیادی داره.

 

گربه‌های بنگال وقتی از بازی‌های معمولی خسته بشن، ممکنه رفتارهای غیر متعارف و شاید مخربی را انجام بدهند، مثل روشن و خاموش کردن کلیدهای برق، برداشتن درپوش چاه فاضلاب آشپزخونه یا این مدل کارها.

گربه نژاد بنگال به آب بازی علاقه دارد، پریدن توی وان یا زیر دوش رفتن با شما رو دوست دارند. البته ماهی های آکواریوم هم از پنجه های این گربه بازیگوش در امان نیستند. همچنین عاشق بالا رفتن از جایی هستند و معمولاً میتونید بنگال ها را در بالاترین نقطه‌ های خانه پیدا کنید.

 

پوشش بدن گربه نژاد بنگال

گربه بنگال را نمیشه حیوانی ظریف دونست، چون گربه ای چابک با بدنی قوی و عضلانی است. سر پهن بنگال مخروطی شکل با خطوط گرد است. گوش‌ها با اندازه متوسط ​​تا کوچک و نسبتاً کوتاه است و متمایل به اطراف سر قرار دارد.

سر آنها با یک گردن بلند و عضلانی به بدنشان متصل شده است. دم ضخیم، با طول متوسط دارند که نوک دم باریک و رنگ سیاه است. شکم خالدارش یکی دیگه از ویژگی های گربه بنگال است.

ظاهر خشن نژاد بنگال را موهای کوتاه، ضخیم، نرم و ابریشمی بسیار باشکوه تر کرده است. موهای گربه بنگال، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله قهوه‌ای، نقره‌ای- سیاه و سیاه گوش نقره‌ای هستند.

روی بدن نژاد بنگال خال‌ها به صورت تصادفی یا به شکل راه راه های افقی هستند که نامنظم روی زمینه روشن تری نقش گرفته است. بعضی از بنگال‌ها پوششی دارند که به عنوان “درخشنده” توصیف می‌شود. موی بدن آنها در نور می‌درخشد، انگار با گردی از جنس طلا پوشیده شده است.

 

شرایط نگهداری نژاد بنگال

برس کشی هفتگی گربه بنگال، برای جمع کردن موهای مرده و متعادل کردن چربی پوست، الزامیست. شستشوی این نژاد، به ندرت باید انجام شود.

دندان های گربه را همیشه مسواک بزنید. همچنین ناخن هایش را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید.

به صورت روزانه، کناره های چشم گربه بنگال را با دستمال نرم و کمی خیس پاک کنید تا ترشحات چشم تمیز شوند.

گوش های گربه خود را هر هفته چک کنید و آنها را با پنبه یا پارچه نرم که با مخلوط 50 درصد سرکه سیب و 50 درصد آب گرم مرطوب شده، تمیز کنید. گوش‌پاک کن پنبه‌ای می‌تواند به داخل گوش آسیب بزند، پس از استفاده آن خودداری کنید.

ظرف خاک گربه بنگال را همیشه تمیز کنید. گربه ها در مورد بهداشت خاک، بسیار حساس هستند و یک ظرف خاک کثیف میتونه باعث بشه تا گربه ها از قسمت های دیگر خانه برای مدفوع یا ادرار کردن، استفاده کنند.

 

قیمت بچه گربه نژاد بنگال

گربه های بنگال جز نژاد های گران قیمت هستند و در تاریخ انتشار این مطلب قیمت بچه گربه نژاد بنگال حدود 40 تا 50 میلیون تومان است و کسانی که قصد خرید بچه گربه بنگال دارند می دانند که یک نژاد لوکس و گران قیمت را انتخاب کرده اند.

 


مجموعه کرمان پِت در زمینه خرید گربه بنگال، برای شما بهترین بچه گربه های با کیفیت و اصیل را دارد.

برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت بچه گربه بنگال و خرید گربه با ما تماس بگیرید.
Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

امتیاز به نوشته
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید