مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

مجموعه حیوانات خانگی کرمان پِت

وبلاگ

خانه / مقالات / با زوزه کشیدن توله تازه وارد چه کنیم ؟!!

با زوزه کشیدن توله تازه وارد چه کنیم ؟!!

زوزه کشیدن توله

یکی از مشکلاتی که در روز ها و شبهای اول با اون مواجه می شوید سر و صدای زیاد توله ها است

باور کنید به حدی بعضی اوقات این موضوع آدم رو آزار می ده که ترجیح می دهید که هر چه زودتر از شرش خلاص بشین زوزه کشیدن توله ها پشت سر هم و بدون لحظه ای سکوت. اون هم تمام مدت شب ولتون نمیکنه همش نق می زنه و زوزه می کشه…

 

حالا فکر می کنید علت زوزه کشیدن توله ها چی می تونه باشه؟ بهش فکر کردین چرا؟

زوزه کشیدن توله ها یک دلیل طبیعی داره در محیط زندگی سگها در طبیعت اونها وابسته به همدیگه هستند و مادرشون با شنیدن صداشون به سرعت خودش رو به اونها می رسونه تا خطری تهدیدشون نکنه و در ضمن توله ها وقتی در کنار همدیگه باشند احساس امنیت می کنن وقتی از همدیگه دور بشن ترس می اد سراغشون. نکته در همین جاست که چگونه باید با این مشکل رو به رو شد..مشکلی که می تونه شما رو از نگه داشتن سگ بکلی منصرف کنه.

اولا سگ رو بهتره زمانی از بقیه توله ها جدا کرد که هم به حد کافی شیر مادرش رو خورده باشه و هم به اون حد رشد نکرده باشه که وجود بقیه توله براش مهم باشه و این سن 6 هفتگی است.

این نکته مهمی است چون در این زمان سگ وجود شما رو تنها تکیه گاه خودش فرض می کنه.

 

اما همین سگ می تونه شما رو آزار بده. باید تا می توانید سعی کنید به تنها ماندن عادتش بدهید و این مسئله نیاز به تمرین خیلی زیادی داره و برای شروع باید براش یک باکس مخصوص خریداری کنید اون باکس می تونه بتدریج لونه سگ بشه و در طبیعت هم سگها عادت به لونه سازی در زیر زمین دارند و دنبال یک مکان تاریک و امن هستند و این عادت دادن به لونه هم می تونه شما رو در یاد دادن روشهای مخصوص کنترل ادرار و مدفوع کمک کنه و هم اینکه سگ رو وادار کنید که دیگه زوزه نکشه این کار تدریجی خواهد بود.

 

اگه این سگ خیلی نا آرام است اون رو شبها در باکس قرار بدهید و در کنار تخت خواب خودتون بگذارید و یک ساعت شماته دار که حسابی هم تیک تاک کنه رو در داخل یک حوله بپیچید و بگذارید داخل لونه اش و صدای اون ساعت سگ رو سرگرم می کنه تا کمتر جیغ بکشه. از طرفی سعی کنید بتدریج این کار رو از سر سگ بندازین و باکس رو در جایی که قصد دارید سگ اونجا باشه قرار بدهید.و بهتره یک جایی دنج و ساکت باشه.

 

هر وقت که سگ شروع کرد به زوزه کشیدن با صدای بلند و جدی بهش بگید نه تا متوجه بشه که نباید این کار رو ادامه بده و اون نباید شرطی بشه که هر وقت زوزه کشید شما می روید پیشش و نوازشش می کنید تا آرام بشه.

 

یک مثال بزنم که بی ربط به کنترل زوزه کشیدن توله سگ ها نیست:

فرض کنید در بیمارستانی بستری شدید اگر هر وقت که خانم پرستار رو صدا زدید اون بیاد و با محبت با شما بر خورد کنه باز هم صداش می کنید اما اگه با ترش رویی و اخم بیاد پیشتون و آمپول هم بهتون بزنه تا اونجایی که ممکنه ترجیح می دید که صداش نزنید.

تربیت سگ نیاز به تمرین دارد و بس اما باید بدونید که چگونه با یک توله سگ برخورد کنید.

باید غذاش رو در داخل همان باکس بهش بدهید و گاهی هم بد نیست که پارچه ای بر روی باکس بندازید تا کاملا تاریک بشه و سگ به اون محیط دنج علاقه داره اگه دقت کرده باشید سگها بدون استثنا علاقه دارند که برن زیر صندلی یا تخت خواب.

Author picture

من مهران کرمانی هستم. کارشناس ارشد مهندسی معماری و علاقه مند به حیوانات خانگی.
از سال 88 مجموعه کرمان پِت را راه اندازی کردم و امروز با پشتوانه علمی و عملی در خدمت شما هستم تا بهترین خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه کنم.

اشتراک گذاری این نوشته

5/5
سبد خرید